Uspeh študentk Oddelka za likovno umetnost

Datum objave: 22.5.2017 11:16 Avtor: Špela Pokeržnik

Konec aprila je pod okriljem Ljubljanskga univerzitetnega inkubatorja in Univerze v Ljubljani potekal natečaj »Rektorjeva nagrada za naj inovacijo 2017«. S projektom Stenske tipanke so se v finale natečaja uvrstile Marička Stakne, Lucija Stakne in doc. dr. Jerneja Herzog kot njuna mentorica.

Na natečaju so projekt Stenske tipanke predstavljali izr. prof. dr. Raša Urbas, prof. dr. Urška Stankovič Elesini, doc. dr. Aksinja Kermauner in doc. dr. Mitja Reichenberg. Ostali sodelujoči pri projektu pa so bili izr. prof. dr. Elena Fajt, Katja Grčman, doc. dr. Jerneja Herzog, Daša Hrvacki, Lucija Jankovec, Lucija Magajna, Alenka More, Neža Pavrič, Nataša Qualizza, Marička Stakne, Lucija Stakne in strokovnjaki Centra IRIS.

Stenska tipanka je večnamenski didaktični učni pripomoček, ki omogoča kreativen, inovativen in edinstven način poučevanja slepih in slabovidnih otrok in mladine, hkrati pa učinkovito služi tudi izobraževanju odraslih, strokovnjakov, pedagogov in študentov z različnih področij. Stenska tipanka uporabnike ponese v svet pravljice, skozi katero ob domiselnih didaktičnih igrah, zgodbi in ugankah uči različne vsakdanje spretnosti (npr. zapenjanje gumbov in vezalk) nadgrajuje finomotoriko, omogoča 3D tipno zaznavo in strukturno prepoznavo površine in prepoznavanje brajice in latinice. Z vpetimi zvočnimi strukturami v obliki govora, pripovedovanja in petja uči memorizacije, eholokacije in razumevanja vsebine. Zaradi specifičnosti poučevanja in omejenih možnosti upodobitve je prenos znanja slepim in slabovidnim velikokrat žal omejen zgolj na inovativnost in spretnost posameznega učitelja. Zato predstavlja stenska tipanka ogromen napredek in trenutno nima konkurence na tržišču tako doma kot v tujini. 


olu.jpg