Objave

Ustvarjalni navdih v Zagrebu: študenti Razrednega pouka med umetnostjo in pedagoškimi spoznanji

24. 11. 2025

Študenti 3. letnika študijskega programa Razredni pouk so v okviru izbirnega predmeta Likovna kultura v petek, 21. 11. 2025, obiskali Zagreb, kjer so si ogledali Muzej suvremene umjetnosti in Muzej nedovršene umjetnosti. Skozi različne umetniške prakse so pridobili bogat vpogled v razumevanje umetnosti kot procesa in ne zgolj kot končnega rezultata, spoznavali pomen napake, poskusa in eksperimenta v ustvarjalnem učenju ter razvijali pedagoško razumevanje ustvarjalnosti in spodbujanja otrokovega izražanja brez pritiska po popolnosti.

Z vami delimo odziv študentke Iris Motaln:

»… Ob vstopu v muzej (Muzej suvremene umjetnosti) smo bili polni pričakovanj, verjetno vsak popolnoma drugačnih. Sama sem pričakovala dolgočasen ogled, na katerem bi nam kustosi razlagali o vsaki umetnini posebej. Vendar je bilo ravno nasprotno. Po razstavnih prostorih smo se premikali svobodno, od dela do dela, sami izbirali, kje se bomo zadržali dlje časa in katera dela so nam najbližje. Lahko smo fotografirali najljubše umetnine in o vsaki prebrali več po lastni želji. Najbolj so se me dotaknili odlitki obrazov žensk iz varne hiše, ob katerih so bili zapisani tudi njihovi življenjski utrinki, pogosto zelo kruti.
/…/ Ta muzej (Muzej nedovršene umjetnosti) je na zunaj videti, kot da vstopamo skozi vrata stanovanjskega bloka, kjer nam bo nekdo izmed stanovalcev pokazal svoje stanovanje. Ko so se odprla vrata, smo se res počutili, kot da stopamo v dom nekoga drugega, ta občutek domačnosti pa ni bil naključen.
V nadaljevanju smo sami ustvarjali nova dela: lahko smo tipkali na pisalne stroje (kar je bil moj najljubši del ekskurzije – pesnik po duši se bo vedno zadržal tam, kjer je pisana beseda), sodelovali pri šivanju, štrikanju, izdelovanju kolažev, barvanju z barvicami in temperami, izrezovanju linoleja, risanju s pasteli in kredo ter ustvarjanju v pesku. Tako smo tudi lažje razumeli ta prvotni občutek domačnosti, ki nam je pomagal, da smo se sprostili in se pristneje izražali skozi umetnost.
Za konec je vodja muzeja z nami delila čudovite misli o tem, kako bodo takšna izražanja nekoč pomembna pri našem delu kot učiteljev razrednega pouka. Vedno več je otrok s težavami s pozornostjo, s čustvenimi ali drugimi stiskami, ki težje sledijo pouku. Vse, kar smo počeli v tem muzeju, je temeljilo na preprostih materialih, enostavnih postopkih ter ustvarjalnosti in domišljiji, ki otrokom pomagata izraziti sebe. Takšne aktivnosti bi bile v razredu zelo priporočljive, morda celo nujne. Otrokom je treba dopuščati ustvarjalnost pri vseh oblikah umetnosti, saj morajo imeti priložnost izražati sebe in svoje predstave.«

 

Nekaj utrinkov si lahko ogledate na spodnjih fotografijah.

 

Zapri