Preskoči na vsebino

KONTAKTI

izr. prof. dr. MARTA LICARDO

Osrednja raziskovalna ali umetniška področja

  • Didaktika družboslovja
  • Predšolska vzgoja
  • Pedagogika
  • Inkluzivna pedagogika

 

Sodelovanje v združenjih, uredništvih, umetniških ustanovah in drugih institucijah

  • Društvo Bravo – društvo za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami; 2011 -; član/ica
  • Društvo Sodelujem – za približevanje kulture vsem; 2012 – ; član/ica
  • Mednarodna konferenca Vloga inkluzivnega pedagoga v vzgoji in izobraževanju ; 2017; recenzent
  • European Early Childhood Education Research Association – EECERA; 2017 – ; Koordinator EECERA za Slovenijo
  • International Journal of Inclusive Education; 2017 -; recenzent
  • Školski vjesnik; časopis za pedagogijsku teoriju i praksu; 2017 -; recenzent
  • Školski vjesnik; časopis za pedagogijsku teoriju i praksu; 2020 -; član mednarodnega uredniškega odbora
  • MIZŠ; Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, Komisija za otroke s posebnimi potrebami; 2020 -; član
  • MIZŠ; Delovna skupina za pripravo akcijskega načrta za reševanje problema pomanjkanja določenih profilov izvajalcev dodatne strokovne pomoči; 2019 -; član
  • MIZŠ; Delovna skupina za pripravo dokumentov v zvezi z delom s študenti s posebnimi potrebami in posebnim statusom; 2019 -; član
  • Univerza v Mariboru; Delovna skupina za ocenitev in izboljšanje inkluzije študentov s posebnimi potrebami v študijski proces na članicah UM; 2021 – 2024; član
  • Cogent Education; Routledge; 2022; urednik
  • MVI Delovna skupina NPVI – za področje učenja in poučevanja (2023-2024)
  • ZRSŠ Delovna skupina za pripravo Kurikuluma za vrtce – področje družba (2023-2025)
  • Delovna skupina Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje, Komisija za otroke s posebnimi potrebami  (2021 do 2026)
  • OMEP Slovenija; od 2023; članica upravnega odbora

 

Sodelovanje v raziskovalnih ali aplikativnih projektih

 

  • Kakovost za prihodnost vzgoje in izobraževanja; 2007 – 2010; vodja; Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje, SIQ
  • Socialna integracija mladih v slovenski vzgojno izobraževalni sistem; 2010 – 2012; sodelavka; FDV UL, šifra CRP: V5-1028
  • Nacionalna evalvacijska študija – Evalvacija različnih oblik dodatne strokovne pomoči, ki je otrokom dodeljena v skladu Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami; 2014 – 2016; sodelavka; MIZŠ, Pedagoški inštitut PEF UM
  • Internacionalizacija; 2016 – 2017; sodelavka; Ministrstvo za šolstvo in sport
  • Program za spodbujanje družinske pismenosti v predšolskem obdobju: V objemu besed; 2016 – 2017; sodelavka; Ministrstvo za kulturo, PEF UM, FF UM, ZPM
  • Po kreativni poti do znanja. Učni sistem za vzgojno-izobraževalno delo učiteljev s tujci; 2016 – 2017; sodelavka; Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS, MIZŠ, ESS
  • Študentski inovativni projekti za družbeno korist – Lahko branje; 2016 – 2017; sodelavka; Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS, MIZŠ, ESS
  • Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc. Sklop: Bralna pismenost in razvoj slovenščine; 2017 – 2022; sodelavka; MIZŠ, FF UL, PEF UM, PEF UP idr.
  • Erasmus+ KA2 projekt EYE – International Learning Module for Early Years Education ; 2017 – 2019; koordinator projekta za UM PEF
  • Študentski inovativni projekti za družbeno korist – Razvoj programa za podporo otrokom beguncem pri vključevanju v socialno okolje; 2017-18; sodelavka; Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS, MIZŠ, ESS
  • Po kreativni poti do znanja. Didaktična gradiva in metode za delo z otroki priseljenci v predšolskem obdobju ; 2018; vodja; Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS, MIZŠ, ESS
  • Študentski inovativni projekti za družbeno korist – Inovativni glasbeno-didaktični pristopi z elementi glasbene terapije pri delu z otroki in mladostniki s čustveno vedenjskimi težavami; 2017-18; sodelavka; Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS, MIZŠ, ESS
  • Nacionalna študija – Študija o stanju ureditve posebnih skupin študentov v visokem šolstvu; 2018; sodelavka; MIZŠ
  • Erasmus + projekt – Keep Educating Yourself (KEY); 2019-2021; sodelavka
  • Erasmus + projekt – Algorithmic thinking skills through pay-based learning for future’s codel literates (AlgoLittle); 2020-2022; Koordinator projekta za UM PEF
  • Erasmus+ projekt – Learning by doing – attainment of basic competences in ECE – ABC for kidergartens (ABC); 2020-2023; Koordinator projekta in član projektne skupine za UM PEF
  • Nacionalna evalvacijska študija – Identifikacija težav ter dobrih praks pri vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami s predlogi sprememb, 2020-2022; sodelavka; MIZŠ, Pedagoška fakulteta UL, Pedagoška fakulteta UM.
  • Nacionalna evalvacijska študija – Analiza potreb, pogojev in možnosti obveznega vključevanja otrok v enega izmed programov predšolske vzgoje z vidika zmanjševanja socialne, ekonomske in kulturne neenakosti, 2021-2023; vodja; MIZŠ, Pedagoška fakulteta UM.
  • SETCOM – Podporna okolja za spodbujanje prečnih kompetenc v vzgoji in izobraževanju (umetna inteligenca & socialno emocionalno učenje), 2022-2024; sodelavec; SVRK, Pedagoška fakulteta UM, University NORD.
  • ARRS Temeljni raziskovalni projekt – Vključenost v predšolsko izobraževanje: dejavnik zagotavljanja enakih možnosti za razvoj posameznika in družbe ter vseživljenjsko učenje; 2021-2024; sodelavec; UP PEF
  • Erasmus + projekt – DEveloping the COgnitivE Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (DECODE); 2022-2025; sodelavec; 
  • ARIS Ciljni raziskovalni projekt – Bralni vzori: Bralne navade strokovnih delavcev v vrtcih, šolah in fakultetah ter splošnih knjižnicah; 2023-2025; sodelavec; UM PEF
  • Nacionalni program vzgoje in izobraževanja za obdobje 2023-2033; 2023-2024; sodelavec; Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, EU
  • Kurikularna komisija za področje dejavnosti družba; 2023-2024; sodelavec; Zavod RS za šolstvo, EU
  • Uporaba generativne umetne inteligence za in v izobraževanju; 2024-2026; vodja skupine za UM PEF; Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, EU

 

Bibliografija

Izvirni znanstveni članki

  • LICARDO, Marta, OLIVEIRA LEITE, Lais. Collaboration with immigrant parents in early childhood education in Slovenia : how important are environmental conditions and skills of teachers?. Cogent education. 2022, vol. 9, no. 1, str. 1-14, tabele. ISSN 2331-186X. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/2331186X.2022.2034392, DOI: 10.1080/2331186X.2022.2034392. [COBISS.SI-ID 96686595]
  • LICARDO, Marta, OLIVEIRA LEITE, Lais. Ecological conditions and interpersonal skills leading to ECE teacher competences in working with immigrant children in Slovenia. European early childhood education research journal. 2021, str. 1-15, ilustr. ISSN 1752-1807. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1350293X.2021.1980597?needAccess=true, DOI: 10.1080/1350293X.2021.1980597. [COBISS.SI-ID 80015619]
  • LICARDO, Marta, VOLČANJK, Nina, HARAMIJA, Dragica. Differences in communication skills among elementary students with mild intellectual disabilities after using easy-to-read texts. The new educational review. 2021, vol. 64, no. 2, str. 236-246, tabele. ISSN 1732-6729. https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_64_2_2021.pdf, DOI: 10.15804/tner.2021.64.2.19. [COBISS.SI-ID 68083971]
  • LICARDO, Marta. The use of methods for learning to learn for students with special needs in Slovenia. European journal of special needs education. 2019, vol. 34, no. 1, str. 66-82. ISSN 0885-6257. DOI: 10.1080/08856257.2018.1451294. [COBISS.SI-ID 23789320]
  • LICARDO, Marta. What are the differences in the focus on various domains among professionals who implement additional professional support for students with special needs?. The new educational review. 2018, vol. 51, no. 1, str. 235-245, tabele. ISSN 1732-6729. DOI: 10.15804/tner.2017.50.4.19. [COBISS.SI-ID 23928072]
  • LICARDO, Marta, SCHMIDT, Majda. Why is self-determination important for students with and without disabilities in vocational education?. The new educational review. 2016, vol. 46, no. 4, str. 200-210. ISSN 1732-6729. DOI: 10.15804/tner.2016.46.4.17. [COBISS.SI-ID 22891784]
  • LICARDO, Marta, SCHMIDT, Majda. Structural differences in the self-determination of upper secondary students with and without disabilities in vocational education = Strukturalne razlike v samoodločanju dijakov s posebnimi potrebami in brez posebnih potreb v srednjem strokovnem in poklicnem izobraževanju. Revija za elementarno izobraževanje. [Tiskana izd.]. jun. 2016, letn. 9, št. 3, str. 35-52, tabele. ISSN 1855-4431. http://www.pef.um.si/content/Zalozba/clanki_2016_letnik9_stev3/REI%209%203%20cl%203.pdf. [COBISS.SI-ID 22352392]
  • KOŠIR, Katja, TEMENT, Sara, LICARDO, Marta, HABE, Katarina. Two sides of the same coin? : the role of rumination and reflection in elementary school teachers’ classroom stress and burnout. Teaching and teacher education : an international journal of research and studies. [Print ed.]. 2015, vol. 47, str. 131-141. ISSN 0742-051X. DOI: 10.1016/j.tate.2015.01.006. [COBISS.SI-ID 21087240]
    nagrada: Priznanje Odlični v znanosti s področja družboslovja v letu 2016
  • KOŠIR, Katja, LICARDO, Marta, TEMENT, Sara, HABE, Katarina. Doživljanje stresa in izgorelosti, povezanih z delom z učenci s posebnimi potrebami pri učiteljih v osnovni šoli = Stres and burnout related to work with special education needs students in elementary school teachers. Psihološka obzorja : slovenska znanstveno-strokovna psihološka revija. [Spletna izd.]. 2014, [letn.] 23, str. 110-124, tabele. ISSN 2350-5141. http://psiholoska-obzorja.si/arhiv_clanki/2014/kosir_et_al.pdf. [COBISS.SI-ID 55955042]
  • BAKRAČEVIČ, Karin, LICARDO, Marta. Starostne razlike v samoregulaciji učenja = Age differences in self-regulation of learning. Psihološka obzorja. [Tiskana izd.]. 2011, letn. 20, št. 3, str. 59-72, tabele. ISSN 1318-1874. http://psiholoska-obzorja.si/arhiv_clanki/2011_3/bakracevic_licardo.pdf. [COBISS.SI-ID 18815240]
  • BAKRAČEVIČ, Karin, LICARDO, Marta. How cognitive, metacognitive, motivational and emotional self-regulation influence school performance in adolescence and early adulthood. Educational studies. July 2010, vol. 36, no. 3, str. 259-268. ISSN 0305-5698. DOI: 10.1080/03055690903180376. [COBISS.SI-ID 17258248]

 

Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

  • LICARDO, Marta, AGIĆ, Sumedija. Delo z otroki priseljenci v predšolskem obdobju = Working with immigrant children in early childhood. V: LIPAVIC OŠTIR, Alja (ur.), PIŽORN, Karmen (ur.). Več- in raznojezičnost v predšolskem obdobju. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba, 2022. Str. 161-193, ilustr. ISBN 978-961-286-608-2. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/687, DOI: 10.18690/um.ff.5.2022.8. [COBISS.SI-ID 113226755
  • LICARDO, Marta. Fenomenološko učenje in poučevanje – didaktična strategija za sodobno izobraževanje. V: VRŠNIK PERŠE, Tina (ur.). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu : spoznanja in izzivi. 1. izd. Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba: Pedagoška fakulteta, 2021. Str. 65-82. ISBN 978-961-286-466-8. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/568, DOI: 10.18690/978-961-286-466-8.4. [COBISS.SI-ID 89563139]
  • LICARDO, Marta. Implementing good practices with migrant children in preschool education in Slovenia. V: KISSNÉ ZSÁMBOKI, Réka (ur.). Clicked : culture, language, inclusion, competencies, knowledge, education : diverse approaches and national perspectives in the field of primary and pre-primary education. Sopron: University Press, University of Sopron, 2020. Str. 57-68, tabele. ISBN 978-963-334-355-5. [COBISS.SI-ID 35649283]
  • LICARDO, Marta, KRAJNC IVIČ, Mira. Kritično branje – razvijajoča se veščina bralne pismenosti v vrtcu, osnovni in srednji šoli : 9. gradnik : kritično branje. V: HARAMIJA, Dragica (ur.). Gradniki bralne pismenosti : teoretična izhodišča. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze: Pedagoška fakulteta; Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2020. Str. 239-257. ISBN 978-961-286-403-3. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/515/631/1148-2, DOI: 10.18690/978-961-286-403-3.10. [COBISS.SI-ID 37423363]
  • LICARDO, Marta, PURGAJ, Metka. Differences in practices for social-emotional learning among preschool teachers who work in age groups 3 to 6 years. V: LICARDO, Marta (ur.), DIAS, Isabel Simões, ESTÉVEZ, Pablo Ruiz. Contemporary themes in early childhood education and international educational modules. 1st ed. Maribor: University of Maribor Press, 2019. Str. 43-57, tabele. ISBN 978-961-286-270-1. [COBISS.SI-ID 24587784]
  • LICARDO, Marta, PURGAJ, Metka. Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja pri otrocih prvega starostnega obdobja v vrtcu. V: ČOTAR KONRAD, Sonja (ur.), et al. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja = Early childhood education and care of children under the age of three. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2019. Str. 139-151. Knjižnica Ludus, 19. ISBN 978-961-7055-69-6. ISSN 2536-1937. [COBISS.SI-ID 25019656]
  • KOŠIR, Katja, LICARDO, Marta, KALAN, Marko, VRŠNIK PERŠE, Tina. Social relations of special needs students : perceived social support and peer acceptance of students with and without special needs. V: CELEC, Robert (ur.). Challenges of society. Hamburg: Dr. Kovač, 2018. Str. 117-140, tabele. Schriftenreihe Erziehung – Unterricht – Bildung, Band 184. ISBN 978-3-8300-9776-1, ISBN 3-8300-9776-X. ISSN 0945-487X. [COBISS.SI-ID 23653384]
  • LICARDO, Marta, KOŠIR, Katja, VRŠNIK PERŠE, Tina. The quality of individualized education plans for students with special needs in inclusive education in Slovenia. V: CELEC, Robert (ur.). Challenges of society. Hamburg: Dr. Kovač, 2018. Str. 173-198, tabele. Schriftenreihe Erziehung – Unterricht – Bildung, Band 184. ISBN 978-3-8300-9776-1, ISBN 3-8300-9776-X. ISSN 0945-487X. [COBISS.SI-ID 23654152]
  • VRŠNIK PERŠE, Tina, KOŠIR, Katja, LICARDO, Marta. Cooperation between school staff and parents of students with special educational needs. V: CELEC, Robert (ur.). Challenges of society. Hamburg: Dr. Kovač, 2018. Str. 441-469, tabele. Schriftenreihe Erziehung – Unterricht – Bildung, Band 184. ISBN 978-3-8300-9776-1, ISBN 3-8300-9776-X. ISSN 0945-487X. [COBISS.SI-ID 23654408]
  • LICARDO, Marta. Razlike v prepričanjih strokovnih delavk o pomenu družinske pismenosti in predopismenjevalnih veščin. V: HARAMIJA, Dragica (ur.). Bralna pismenost v predšolski vzgoji in izobraževanju. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2017. Str. 135-157, tabele. ISBN 978-961-286-101-8. [COBISS.SI-ID 23504392]
  • LICARDO, Marta, HMELAK, Maja, VRŠNIK PERŠE, Tina, KOŠIR, Katja. Družinska pismenost kot pomemben dejavnik za področja otrokovega razvoja. V: HARAMIJA, Dragica (ur.). V objemu besed : razvijanje družinske pismenosti. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2017. Str. 9-19. ISBN 978-961-286-079-0. [COBISS.SI-ID 23420936]
  •  

Samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

  • LICARDO, Marta. Didactical materials and methods for work with migrant children in preschool education for didactics of social sciences. V: LICARDO, Marta (ur.), DIAS, Isabel Simões, ESTÉVEZ, Pablo Ruiz. Contemporary themes in early childhood education and international educational modules. 1st ed. Maribor: University of Maribor Press, 2019. Str. 147-149. ISBN 978-961-286-270-1. [COBISS.SI-ID 24591880]
  • LICARDO, Marta, HARAMIJA, Dragica. Kako uporabljati pripovedovalne kocke : navodila za pedagoške delavce in starše. V: LICARDO, Marta (ur.), HARAMIJA, Dragica (ur.). Kako razvijati družinsko pismenost v predšolskem obdobju. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba Univerze, 2017. Str. 63-67. ISBN 978-961-286-095-0. [COBISS.SI-ID 23454216]
  • LICARDO, Marta, SENICA, Tadeja. Dejavniki, pomembni za uspešno delo z otroki, ki prihajajo iz drugih kulturnih okolij. V: LICARDO, Marta (ur.), GOLOB, Nika (ur.). Priložnosti za uspeh : priročnik za vzgojitelje in učitelje pri delu z otroki in mladostniki priseljenci : z didaktičnimi primeri iz naravoslovja. 1. izd. [V Mariboru]: Pedagoška fakulteta, 2017. Str. 16-24. http://itms.b2bcenter.si/course/259/priro%C4%8Dnik. [COBISS.SI-ID 23264264]
  • LICARDO, Marta, SENICA, Tadeja. Katere težave se najpogosteje pojavljajo pri delu z otroki, ki prihajajo iz drugih kulturnih okolij?. V: LICARDO, Marta (ur.), GOLOB, Nika (ur.). Priložnosti za uspeh : priročnik za vzgojitelje in učitelje pri delu z otroki in mladostniki priseljenci : z didaktičnimi primeri iz naravoslovja. 1. izd. [V Mariboru]: Pedagoška fakulteta, 2017. Str. 10-16. http://itms.b2bcenter.si/course/259/priro%C4%8Dnik. [COBISS.SI-ID 23264008]
  • LICARDO, Marta, MURKO, Julija, BREZNIK, Kristina. Smernice za učitelje v osnovni šoli. V: LICARDO, Marta (ur.), GOLOB, Nika (ur.). Priložnosti za uspeh : priročnik za vzgojitelje in učitelje pri delu z otroki in mladostniki priseljenci : z didaktičnimi primeri iz naravoslovja. 1. izd. [V Mariboru]: Pedagoška fakulteta, 2017. Str. 40-65, ilustr. http://itms.b2bcenter.si/course/259/priro%C4%8Dnik. [COBISS.SI-ID 23264776]
  • LICARDO, Marta, TOPLER, Sašo, BABIČ, Nejc. Smernice za učitelje v srednji šoli. V: LICARDO, Marta (ur.), GOLOB, Nika (ur.). Priložnosti za uspeh : priročnik za vzgojitelje in učitelje pri delu z otroki in mladostniki priseljenci : z didaktičnimi primeri iz naravoslovja. 1. izd. [V Mariboru]: Pedagoška fakulteta, 2017. Str. 66-93. http://itms.b2bcenter.si/course/259/priro%C4%8Dnik. [COBISS.SI-ID 23265032]
  • LICARDO, Marta, BRUNŠEK, Matej. Smernice za vzgojitelje v vrtcih. V: LICARDO, Marta (ur.), GOLOB, Nika (ur.). Priložnosti za uspeh : priročnik za vzgojitelje in učitelje pri delu z otroki in mladostniki priseljenci : z didaktičnimi primeri iz naravoslovja. 1. izd. [V Mariboru]: Pedagoška fakulteta, 2017. Str. 25-39. http://itms.b2bcenter.si/course/259/priro%C4%8Dnik. [COBISS.SI-ID 23264520]
Zapri