Objave

Revija za elementarno izobraževanje (REI)

17. 12. 2025

Izšla je 4. številka 18. letnika revije za elementarno izobraževanje (REI).

Dostopna je na povezavi TUKAJ

Revija letos praznuje jubilej in sicer 18 let izhajanja. Ob tej priložnosti vabljeni k branju nagovora urednika revije.

Uredniški nagovor ob polnoletnosti Revije za elementarno izobraževanje

Spoštovane bralke in spoštovani bralci, cenjene avtorice in cenjeni avtorji, recenzentke in recenzenti ter prijateljice in prijatelji naše revije.
Danes stojimo pred pomembnim mejnikom – Revija za elementarno izobraževanje je z zadnjo letošnjo številko (letnik 18, številka 4) postala polnoletna. To ni zgolj številka, temveč simbol zrelosti, vztrajnosti in predanosti, ki so nas vodile skozi vsa leta njenega obstoja.
Ko smo leta 2008 z zanosom in s pogumom stopili na pot, se je odločitev – da bomo letno izdali štiri številke – marsikomu zdela drzna. A prav ta odločitev je bila temelj, na katerem smo gradili našo zgodbo. Od prvih dvojnih številk, skromnih začetkov in omejenih sredstev, do danes, ko revija stoji kot prepoznaven znanstveni forum, smo dokazali, da se vztrajnost in kakovost vedno obrestujeta.
Vsako leto je prineslo nove izzive in nove zmage. Leta 2015 smo pridobili dragocene partnerje – Univerzo na Primorskem in Karlovo univerzo v Pragi. Leta 2019 smo dosegli prelomni trenutek: vključitev v bazo Scopus, kar je bilo priznanje našemu delu in hkrati obljuba prihodnosti. Od leta 2020 naprej revija izhaja v petih zvezkih letno, med katerimi je vedno posebna tematska številka, ki odpira nova raziskovalna obzorja.
Danes lahko z zadoščenjem povemo, da je v reviji objavilo več kot 760 avtoric in avtorjev, ki so prispevali preko 550 znanstvenih razprav, recenziranih s strani skoraj 800 strokovnjakinj in strokovnjakov. Tedensko prejmemo več kot deset prispevkov, a zaradi visokih kriterijev jih za objavo zavrnemo povprečno kar 85 %. Prav ta nepopustljiva zavezanost kakovosti je razlog, da je revija od leta 2024 uvrščena v tretjo četrtino (Q 3) svetovne lestvice kakovosti.
Polnoletnost naše revije je več kot le kronološki mejnik – je dokaz, da se je Revija za elementarno izobraževanje uveljavila kot zanesljiv sopotnik raziskovalcev, kot prostor dialoga in kot odmev znanstvenih razprav, ki bogatijo področje primarnega izobraževanja. Revija za elementarno izobraževanje je vsebinsko raznolika in pokriva širok spekter vidikov izobraževanja na primarni ravni. Ob polnoletnosti apeliramo na vas, spoštovane in spoštovani, da pri pripravi svojih znanstvenih razprav posežete tudi v naš arhiv. Prepričani smo, da boste v njem našli vsebine, ki osvetljujejo nove vidike razmišljanja in jih lahko vključite v svoje raziskovalno delo. Citiranje prispevkov iz Revije za elementarno izobraževanje bo tako prispevalo k večji prepoznavnosti revije v mednarodnem prostoru ter jo dvignilo še više na lestvici kakovosti.
Ob tej priložnosti se iskreno zahvaljujemo vsem, ki ste soustvarjali našo pot: avtoricam in avtorjem, recenzentkam in recenzentom, sodelujočim institucijam in zvestim bralkam in bralcem. Brez vaše podpore bi bila naša zgodba nepopolna. Naj bo polnoletnost začetek novega obdobja, v katerem bomo skupaj gradili še višjo kakovost, širili obzorja in utrjevali pomen znanstvenega raziskovanja.
Naj bo Revija za elementarno izobraževanje še naprej svetilnik znanja, ki osvetljuje pot prihodnjim generacijam raziskovalk in raziskovalcev ter pedagoginj in pedagogov.

Za uredništvo Revije za elementarno izobraževanje

Glavni urednik
Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru

Zapri