Preskoči na vsebino

RAZISKOVANJE IN UMETNOST

Študentski izzivi – Botanični vrt – virtualna in realna izkušnja – Botanični VRRt

ZAČETEK PROJEKTA
01.03.2024

KONEC PROJEKTA
30.06.2024

FINANCER
UM, Razvojni steber financiranja

NOSILEC
UM PEF

SODELUJOČI NA PEF UM
Nikolaja Golob, delovni mentor iz Društva prijateljev botaničnega vrta Univerze v Mariboru + 8 študentov UM

_

Podatki o projektu na podlagi Sporazuma o sodelovanju pri izvajanju projektne naloge študentski izzivi Univerze v Mariboru (ŠI:UM):  

  • Naziv projekta: Botanični vrt – virtualna in realna izkušnja
  • Akronim: Botanični VRRt
  • Izvajalec/nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Trajanje projekta: 1. 3. 2024 do 30. 6. 2024
  • Pedagoški mentor: doc. dr. Nika Golob
  • Partner : Društvo prijateljev Botaničnega vrta Univerze v Mariboru
  • Delovni mentor: Meta Pivec Šepic
  • Sodelujoči študenti: Lana Žugman, Lidija Šmid, Laura Kolar, Manca Verbančič, Eva Štingl, Kaja Žučko, Nika Kumer, Daša Žuman

Sodelujoče študentke pedagoških študijskih programov Pedagoške fakultete v Mariboru so med izvedbo projekta ŠI:UM doživele izziv priprave velikonočne dogodivščine za otroke v Botaničnem vrtu, ki je potekal pod okriljem Društva ljubiteljev botaničnega vrta. Pridobile so bogate izkušnje z vodenjem in spremljanjem najmlajših, ki obiščejo botanični vrt v spremstvu staršev, da bi doživeli lepoto rastlin in sprostitev v naravnem okolju. Po tej izkušnji so z idejami iz različnih virov prispevale svoje znanje in izkušnje popestritve ter doživljajske izkušnje za otroke in starše v okviru predlogov posodobitev učne poti skozi Botanični vrt. Nastala so gradiva za izvedbo skupinskih in posameznih iger, ki smo jih med izvedbo projekta preizkusili z otroki bližnje osnovne šole. Ekipo študentk je dopolnjevala tudi študentka z bogatim znanjem o rastlinah in študentka medijskih komunikacij, ki je skrbela in usmerjala ekipo pri promociji dogodkov in novosti ter video dokumentaciji in skrbnem oblikovanju gradiv. Gradiva, ki so nastala so zbrana v priročniku, kjer so natančno popisane izvedbene posebnosti doživljajskih iger opremljene z izbranimi fotografijami. Dodane QR kode vodijo do objavljenih video posnetkov in navodil izvedbe iger v okolju botaničnega vrta. Prav tako smo pripravili dva posnetka, ki jih lahko doživimo kot virtualno izkušnjo, saj sta posneta s 360⁰ kamero.

Priročnik, ki je nastal, je namenjen staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi otrokom omogočili čim več bivanja v naravnem okolju, kjer bo poskrbljeno tudi za razvoj vseh čutil, učenje opazovanja in iskanja, čudenja nad množico barv, različnih naravnih predmetov, lepih pogledov in veselja v sobivanju. Gre za doprinos sproščenega preživljanja prostega časa v pripravljenem naravnem okolju, doživljanje narave, povezanosti in stalnega spreminjanja, iskanja navdiha in veselja ob odkrivanju novih naravoslovnih znanj, vezanih na izbrano naravno okolje, tudi izven botaničnega vrta.

Urednici in mentorici projekta

Nika Golob, Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru

Meta Pivec Šepic, Društvo prijateljev botaničnega vrta Univerze v Mariboru

Povezava na predstavitev projekta:

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_


DOŽIVLJAJSKE IGRE

Koliko barv? (navodila, pobarvanke, izvedba igre)

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_


Skrita steza (navodila, izvedba)

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_


Poišči nekaj …. (navodila, izvedba)

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_

_


Potovanje skozi vrt z vsemi čutili (navodila, delovni listi, izvedba)

Pod povečevalnim steklom  (navodila, delovni listi, izvedba)

Poišči v Botaničnem vrtu? (navodila, izvedba)

Fotoaparat (navodila)

Senzorična pot (navodila)

Veliki in zelo majhni (navodila)

Priročnik v celoti (pdf s QR kodami za povezave do posnetkov)

Zapri