Umetnost in projekti

Glasbena umetnost

Na Oddelku za glasbo je bilo v zadnjih letih zaznati močan porast umetniških aktivnosti tako na izvajalskem kot na ustvarjalnem področju in področjih , ki povezujejo obe vrsti dejavnosti. Naši profesorski kadri so poleg odmevnih domačih dosežkov in prestižnih nagrad poskrbeli za prepoznavnost naše Univerze in kulturnega okolja tudi v mednarodnih okvirih. V tem smislu je izstopal med drugimi poustvarjalnimi subjekti predvsem duo Clarguitar, ki ga sestavljata klarinetist Slavko Kovačič in kitarist Žarko Ignjatović, s koncerti na pomembnih festivalih v Washingtonu, New Yorku, Cambridge, Massachussets, Ottawi, Kanada, v Györu, Moskvi in Ženevi. Poleg tega je vsak od obeh članov omenjenega dua razvijal bogato koncertno dejavnost, bodisi kot solist s samostojnimi recitali na Poljskem, v Avstriji, Belgiji, na Portugalskem, v Moskvi, na Kitajskem, bodisi v kombinaciji z drugimi priznanimi solisti kot so violinistka Anja Bukovec, pevka Barbara Jernejčič-Fürst, kitarist Jerko Novak, pianist Jakša Zlatar in drugi. Flavtist Cveto Kobal je izvedel koncert s pianistom Jakšo Zlatarjem v Puli, izvedel delo A. Kumarja za flavto solo v Osterčevi dvorani Slovenske filharmonije in sodeloval pri treh koncertih skupine Laibach v Berlinu. Nadalje bi veljalo omeniti solistične pianistične nastope Adriane Magdovski v Chopinovem salonu v Waršavi, v obliki recitala za European leadership v Wisli, Poljska, koncerte v Paderbonu, Nemčija , v Salzburgu in v okviru Festivala Maribor. Člani Oddelka za glasbo so izdali tudi vrsto CD-jev, tako avtorskih, kot tistih v sodelovanju z drugimi glasbeniki, pri priznanih domačih in tujih založbah, še posebej pa velja v smislu sodelovanja znotraj Univerze omeniti CD ploščo,  Adriana Magdovski igra C. Francka in T. Sveteta, izdano 2019 pri založbi Classica Slovenica. Področje, ki znotraj oddelka za glasbo najmočneje povezuje ustvarjalno s poustvarjalno sfero,  je zagotovo področje zborovskega dirigiranja. Predavateljica Tadeja Vulc se je v omenjenem obdobju izkazala tako na skladateljskem kot zborovodskem področju na enako prepričljiv način. Kot vodja zbora na oddelku za glasbo, Akademskega zbora Maribor in drugih vokalnih skupin je dvignila raven zborovstva tako znotraj Univerze kot tudi znotraj celotnega slovenskega kulturnega prostora in prejela za svojo koncertno dejavnost vrsto prestižnih domačih in tujih nagrad (srebrna plaketa na mednarodnem tekmovanju Miltenberg, Nemčija, Grand Prix – 4. mesto na Mednarodnem tekmovanju Gallus ipd.) in sodelovala na pomembnih festivalih , med drugim na Slovenskih glasbenih dnevih z dekliškim zborom Pedagoške fakultete. Na skladateljskem področju je Nina Šenk imela izvedbe v Torontu, Münchnu, Parizu in Tokiu ter na BBS Proms v Londonu, kjer so njeno delo izvajali Solisti Berlinske filharmonije, sicer pa je sodelovala z eminentnimi solisti ter komornimi sestavi od Slowinda, TASF do Ensemble intercontemporain in mnogimi orkestri. Tomaž Svete pa je v omenjenem obdobju napisal svojo 8., 9. in 10. opero po vrsti in kot najbolj plodovit slovenski operni skladatelj do sedaj za svoj opus prejel leta 2016 prestižno Kozinovo nagrado Društva slovenskih skladateljev in leta 2019 Nagrado Prešernovega sklada za vrhunske umetniške dosežke zadnjih let. Zanj značilno bogato umetniško delovanje, tako doma kot na tujih odrih je bilo na najlepši možen način prepoznano v koncertu Kijevske Kamerate, posvečenem njegovemu ustvarjalnemu opusu, na katerem so izvajali tudi njegov Koncert za dve violini in godala, ki odlikuje tudi kot skladatelja orkestralne oziroma koncertne glasbe.