ZAČETEK PROJEKTA
01.01.2024
KONEC PROJEKTA
30.11.2026
FINANCER
Erasmus+ CBHE (Capacity Building in Higher Education)
NOSILEC
UNIVERZITET ADRIATIK BAR, Črna gora
SODELUJOČI NA PEF UM
Izr. prof. dr. Maja Hmelak, izr. prof. dr. Tomaž Bratina, doc. dr. Nikolaja Golob in asist. dr. Eva Kranjec
V vse bolj zapletenem in med seboj povezanem svetu so prakse izobraževanja in usposabljanja STE(A)M pritegnile pozornost v visokem šolstvu (HE). Glede na to, da je svet v četrti industrijski revoluciji, se pričakuje, da bo povpraševanje po strokovnjakih in strokovnjakih STEM v prihodnosti raslo. Vključenost žensk v študije STEM in kariere ostaja izjemno nizka v večini Zahodnega Balkana kljub dejstvu, da je bilo v obdobju 2015–2018 v regiji po študiji RCC 56 % vpisanih študentov terciarnega izobraževanja žensk. Le Severna Makedonija in Srbija imata višji delež študentk pri naravoslovnih, matematičnih in statističnih predmetih, ki prehitevata vsa gospodarstva Zahodnega Balkana. Globalno poročilo o razlikah med spoloma 2021 kaže, da je bil dosežek STEM v Črni gori 15,20 % pri ženskah v primerjavi z 30,01 % pri moških, medtem ko je bila Bosna in Hercegovina nekoliko boljša s 16,12 % dosežkom pri ženskah in 28,43 % pri moških. Moški so skoraj dvakrat večji od žensk. Intersekcijska ranljivost je vseprisotna pri romskih ženskah in dekletih v izobraževanju (s stopnjo vpisa 1 % in zaključkom 0,1 %) in zaposlitvijo.
Da bi obravnavali trenutna (s STEM povezana) neravnovesja med spoloma in intersekcijska neravnovesja v visokem šolstvu in poklicnem iskanju na Zahodnem Balkanu, projekt GEAR predlaga okvir za spremembo sedanjega stanja z: