Preskoči na vsebino

RAZISKOVANJE IN UMETNOST

GEAR – GENDER EQUALITY IN ACADEMIA AND RESEARCH

ZAČETEK PROJEKTA
01.01.2024

KONEC PROJEKTA
30.11.2026

FINANCER
Erasmus+ CBHE (Capacity Building in Higher Education)

NOSILEC
UNIVERZITET ADRIATIK BAR, Črna gora

SODELUJOČI NA PEF UM
Izr. prof. dr. Maja Hmelak, izr. prof. dr. Tomaž Bratina, doc. dr. Nikolaja Golob in asist. dr. Eva Kranjec

  

V vse bolj zapletenem in med seboj povezanem svetu so prakse izobraževanja in usposabljanja STE(A)M pritegnile pozornost v visokem šolstvu (HE). Glede na to, da je svet v četrti industrijski revoluciji, se pričakuje, da bo povpraševanje po strokovnjakih in strokovnjakih STEM v prihodnosti raslo. Vključenost žensk v študije STEM in kariere ostaja izjemno nizka v večini Zahodnega Balkana kljub dejstvu, da je bilo v obdobju 2015–2018 v regiji po študiji RCC 56 % vpisanih študentov terciarnega izobraževanja žensk. Le Severna Makedonija in Srbija imata višji delež študentk pri naravoslovnih, matematičnih in statističnih predmetih, ki prehitevata vsa gospodarstva Zahodnega Balkana. Globalno poročilo o razlikah med spoloma 2021 kaže, da je bil dosežek STEM v Črni gori 15,20 % pri ženskah v primerjavi z 30,01 % pri moških, medtem ko je bila Bosna in Hercegovina nekoliko boljša s 16,12 % dosežkom pri ženskah in 28,43 % pri moških. Moški so skoraj dvakrat večji od žensk. Intersekcijska ranljivost je vseprisotna pri romskih ženskah in dekletih v izobraževanju (s stopnjo vpisa 1 % in zaključkom 0,1 %) in zaposlitvijo.

Da bi obravnavali trenutna (s STEM povezana) neravnovesja med spoloma in intersekcijska neravnovesja v visokem šolstvu in poklicnem iskanju na Zahodnem Balkanu, projekt GEAR predlaga okvir za spremembo sedanjega stanja z:

  1. Sooblikovanjem razvoja in izvajanja načrtov za enakost spolov na visokošolskih ustanovah ZB.
  2. Krepitev udeležbe žensk in deklet v študiju in karieri STE(A)M.
  3. Spodbujanje podpore in sodelovanja žensk in deklet z manj priložnostmi v VO.
  4. Implementacija nacionalnih in lokalnih vidikov enakosti spolov v strateških razvojnih okvirih, npr. strategije specializacije, inkluzije in strategije enakosti spolov.
  5. Skrb za potrebe najbolj ranljivih (deklic) študentk, tj. Romov.

Kontakt

Znanstveni inštitut PEF UM

M jelena.krivograd@um.si

Zapri