Preskoči na vsebino

RAZISKOVANJE IN UMETNOST

GENERATIVNA UMETNA INTELIGENCA V IZOBRAŽEVANJU

ŠIFRA PROJEKTA NRP

3350-24-3502

ZAČETEK PROJEKTA

21. 5. 2024

KONEC PROJEKTA

31. 5. 2026

FINANCER

Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija, Načrt za okrevanje in odpornost (NextGenerationEU)

VREDNOST

1.000.000,00 EUR

SREDSTVA PEDAGOŠKE FAKULTETE UNIVERZE V MARIBORU

115.456,50 EUR

NOSILEC

Zavod Antona Martina Slomška, Vrbanska cesta 30, 2000 Maribor

SODELUJOČE ORGANIZACIJE

UM PEF, UL PEF, UP PEF, Zavod RS za šolstvo, Inštitut Jožef Stefan, UL FF, UL FRI, UM FERI, OŠ Škofije

SODELUJOČI NA UM PEF

Izr. prof. dr. Marta Licardo (vodja projekta na UM PEF), red. prof. dr. Milena Ivanuš-Grmek, doc. dr. Darja Plavčak, red. prof. dr. Alenka Lipovec, doc. dr. Kosta Dolenc, asist. dr. Barbara Arcet, asist. dr. Maruša Laure, asist. dr. Eva Kranjec, pred. Barbara Bednjički Rošer, asist. Barbara Sraka Petek, izr. prof. dr. Mojca Puncer, Danijela Fratnik.

POVZETEK

V projektu Generativna UI v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo GUI v učenju in poučevanju z namenom podpore doseganja učnih ciljev. Teoretične osnove projekta izhajajo iz dveh v pedagoški stroki uveljavljenih modelov:

  • TPACK modela, ki učitelje usmerja k didaktično osmišljenemu pristopu in izboru ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja ter
  • SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kakovosti uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja, v smislu refleksije o njeni dodani vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev.

Namen projekta »GENERATIVNA UMETNA INTELIGENCA V IZOBRAŽEVANJU« je prispevati k celoviti, smotrni in učinkoviti uporabi generativne umetne inteligence v vzgojno-izobraževalnem procesu na različnih ravneh izobraževanja s prepletom treh področij: raziskovanja področja GUI, preizkušanja pedagoških pristopov v povezavi z GUI ter ustrezne vsebine in aplikacije (z GUI), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelje kot učence.

Projekt je sofinanciran s strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje (MVI) in Načrta za okrevanje in odpornost (NextGenerationEU).

Cilj projekta: »GENERATIVNA UMETNA INTELIGENCA V IZOBRAŽEVANJU« je skupaj s konzorcijskimi partnerji preučiti vpliv generativne umetne inteligence na percepcijo in spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov.

 PROJEKTNI REZULTATI

  • Raziskati pomen GUI na percepcijo in spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov, z razmislekom o didaktičnih, pravnih, finančnih ter etičnih vidikih rabe GUI v vzgoji in izobraževanju pri nas.
  • Analizirati stanje in potrebe VIZ za smotrno in učinkovito uporabo GUI v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji.
  • Pripraviti in preveriti/preizkusiti izhodiščne smernice za smotrno in učinkovito uporabo GUI za sodobno učenje in poučevanje učiteljev ter učencev.
  • Priprava, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev na področju rabe UI v izbranih VIZ.
  • Priprava Smernic za smotrno in učinkovito uporabo GUI za in v izobraževanju.

Ciljne skupine v projektu Generativna umetna inteligenca v izobraževanju so učenci, dijaki in študenti v vzgojno-izobraževalnih zavodih, udeleženci izobraževanja odraslih ter strokovni in vodstveni delavci v vzgojno-izobraževalnih zavodih in javnih zavodih za izobraževanje odraslih, izvajalci stalnega strokovnega usposabljanja strokovnih in vodstvenih delavcev v VIZ, raziskovalci na področju izobraževanja, oblikovalci izobraževalnih politik.​

Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financirata Republika Slovenija in Evropska unija – NextGenerationEU.

Zapri