ZAČETEK PROJEKTA
01.01.2024
KONEC PROJEKTA
30.11.2026
FINANCER
Erasmus+ CBHE (Capacity Building in Higher Education)
NOSILEC
UNIVERZITET CRNE GORE PODGORICA, Črna gora
SODELUJOČI NA PEF UM
izr. prof. dr. Maja Hmelak, izr. prof. dr. Tomaž Bratina, izr. prof. dr. Jerneja Hercog in viš. pred. Miran Muhič
Čeprav je v zadnjih nekaj letih proces digitalizacije v Zahodnem Balkanu pridobival na hitrosti, pri čemer je bil izobraževalni sektor izpostavljen z uvedbo spletnih učnih vsebin kot posledica COVID-19, številni pregledi literature kažejo, da huda digitalna razkoraka in vrzeli ovirajo izobraževalna prizadevanja za mnoge študente in njihove družine. To je še posebej zaznano pri študentih s fizičnimi in/ali mentalnimi motnjami, od katerih mnogi kljub svojim talentom ne obiskujejo univerzitetnega izobraževanja, kot tudi pri študentkah, ki so vključene v tehnične študijske programe veliko manj kot njihovi moški kolegi, čeprav digitalna transformacija ponuja nove možnosti za gospodarsko opolnomočenje žensk in lahko prispeva k večji enakosti spolov. Zato je potrebno digitalne kompetence, vsebine, metode in orodja v visokem šolstvu ter univerzitetne storitve ustrezno prilagoditi različnim skupinam študentov, kar omogoča pravičen dostop in zaključek želenih študijskih programov. Ukrepanje zdaj za odpravo teh trendov se izjemno izplača: večja vključenost žensk v digitalno gospodarstvo in povečana raznolikost učencev prinašata tako družbeno kot ekonomsko vrednost.
Projekt HAWKING premaguje digitalni razkorak s poudarkom na zagotavljanju e-dostopnosti, digitalnih izboljšavah in optimizacijah obstoječih ter ustvarjanju novih podpornih struktur in storitev na univerzitetni ravni ter modernizaciji metod in orodij poučevanja in učenja, ki podpirajo različne potrebe študentov v digitalnem okolju. Projekt vzpostavlja različne mehanizme, ki podpirajo pravičen digitalni prehod iz srednjega v visokošolsko izobraževanje ter izboljšujejo institucionalno in infrastrukturno okolje na partnerskih visokošolskih institucijah in izboljšujejo metodologijo poučevanja na način, ki bo premostil digitalne vrzeli v izobraževanju in podpori študentom. Za omogočanje celovitega vpliva projekt HAWKING cilja na aktivno vključenost izobraževalnih managerjev, učiteljev in ne-pedagoškega osebja, študentov in staršev.
Povezava do spletne strani projekta: https://www.ucg.ac.me/rektorat/hawking