ZAČETEK PROJEKTA
01.07.2018
KONEC PROJEKTA
30.06.2021
FINANCER
ARRS Raziskovalni projekt
NOSILEC
UM PEF
SODELUJOČI NA PEF UM
Milena Ivanuš Grmek, Tomaž Bratina, Eva Kranjec, Katja Košir, Monika Mithans, Maja Hmelak
Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru (UM PEF) je izvajalec projekta »Izobraževanje učiteljev kot dejavnik zagotavljanja kakovostnega vseživljenjskega učenja v učeči se družbi / v družbi hitrih družbeno – gospodarskih sprememb in negotove prihodnosti«, ki ga na osnovi Javnega razpisa za (so)financiranje raziskovalnih projektov za leto 2018 (Uradni list RS, št. 30/17) financira z 1. 7. 2018 Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS).
V projektu sodelujejo še Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru (UM FF), Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani(UL PeF) in Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (UP PeF).
Projektu je namenjenih 1664 raziskovalnih ur na leto, traja pa od 1. 7. 2018 do 30. 6. 2021.
Pri tem nas bodo zanimale razlike med šolami v pokazateljih kvalitete vzgojno-izobraževalnega dela in njihova napovedna vrednost za učne dosežke učencev in njihove rezultate na NPZ.
Raziskovalni problem, ki ga razrešujemo, je torej (1) proučiti kakovost vzgojno-izobraževalnega dela v osnovni šoli, ki se kaže v učnih dosežkih učencev (pri pouku, na NPZ), z vidika izbranih dejavnikov (učiteljevo pojmovanje učenja, delovna zavzetost, motivacije in poklicna samoučinkovitost učiteljev, strategije poučevanja, učne oblike in učne metode, komunikacija med učenci, samoregulacijske spretnosti učencev). Pri tem bomo preveril (2) razlike glede na šolo (statistično regijo, velikost šole, nacionalno strukturo učencev, delovno dobo učiteljev) in (3) vpliv izbranih dejavnikov na interne in eksterne učne dosežke učencev. Na tej osnovi bomo (4) pridobili empirično verificirane argumente za:
– razrešitev dileme o upravičenosti NPZ, in sicer z namenom formativnega spremljanja učenja in poučevanja (ne pa z namenom primerjanja in razvrščanja šol po kakovosti dela) ter
– implementacijo na študenta osredotočenega učenja in poučevanja kot sinonima za kakovost visokošolskega učenja in poučevanja učiteljev v času hitrih družbeno-gospodarskih sprememb in negotove prihodnosti 21. stoletja.
Vodja raziskovalnega projekta je red. prof. dr. Milena Ivanuš Grmek, UM PEF, sodelujoči raziskovalci pa:
člani UM PEF:
članica UM FF:
– red. prof. dr. Karin Bakračevič Vukman;