Zaključna konferenca petletnega projekta Za kakovost slovenskih učbenikov

V soboto, 22. 10. 2022, je  bila na Osnovni šoli Dušana Muniha Most na Soči organizirana konferenca ob zaključku petletnega projekta Za kakovost slovenskih učbenikov.

Uvodno predavanje je imela prof. dr. Milena Ivanuš Grmek.

V okviru konference so bili podrobneje predstavljeni izsledki projektnih raziskav,  predstavljena je bila znanstvena monografija projekta ter organizirana okrogla miza o kakovosti učbenikov.

 

 

Srečanje v okviru mednarodnega projekta ITTS

Na Pedagoški fakulteti UM smo 21. in 22.10.2022 organizirali srečanje v okviru mednarodnega projekta ITTS (angl. International Teachers for Tomorrow’s School; https://itts-europe.org/), kjer smo razpravljali o prednostih in dilemah vključevanja učiteljev priseljencev v šolo ter razvijali gradiva za refleksijo, svetovanje in vključevanje teh vsebin v programe za spopolnjevanje izobrazbe na fakultetah.

Podporne storitve Študentskega središča za uspešnejši študij

Spoštovane študentke, spoštovani študenti.

Univerza v Mariboru vam na vaši študijski poti nudi celovito podporo pri razvijanju vaših potencialov in premagovanju izzivov. S Študentskim središčem UM je vsem študentkam in študentom UM na voljo podpora pri odločanju za študij, med študijem in ob zaključku študija pri vključevanju na trg dela.

🎥 V posnetku predstavitve Študentskega središča UM preverite, katere podporne storitve lahko koristite in kako si lahko tudi sami pomagate.

👉 Raziščite in spremljajte še:

Za udeležbo na izobraževalnih delavnicah študenti prejmete tudi potrdila (v portfelju), ki jih lahko priložite življenjepisu.

Ob dnevu Pedagoške fakultete UM

V sredo, 5. 10. 2022 je potekala slovesnost ob dnevu Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. V okviru slovesnosti so bila podeljena priznanja študentom, in sicer priznanje za najboljša zaključna dela, priznanje za najboljše znanstvenoraziskovalno delo, priznanje za najboljše umetniško delo in priznanja za najuspešnejše študente. Prav tako so bila podeljena priznanja zaposlenim in drugim sodelavcem, med katerimi so izstopala priznanje za najboljšega pedagoškega delavca, priznanje strokovnim sodelavcem, priznanje za dolgoletno uspešno delo in zvestobo ter pripadnost Pedagoški fakulteti UM ter zahvalna listina posameznikom in inštitucijam za uspešno sodelovanje z UM PEF.

Vsem prejemnikom priznanj iskrene čestitke.

  

Sklep o razpisu volitev v študentske svete članic in drugih članic

SKLEP o razpisu volitev v študentske svete članic in drugih članic UM

Sklep o preverjanju in potrditvi kandidatur za člane študentskega sveta UM PEF

Sklep o preverjanju in potrditvi dodatnih kandidatur za člane Študentskega sveta UM PEF

Sklep o preverjanju in potrditvi kandidatur – končni seznam potrjenih kandidatur za člane ŠS PEF

Poročilo o izvoljenih kandidatih UM PEF 2022_in obvestilo o drugem krogu

Poročilo o izvoljenih kandidatih UM PEF 2022 in obvestilo o tretjem krogu

Poročilo o izvoljenih kandidatih UM PEF 2022 po tretjem krogu volitev

SKUPNO POROČILO O IZVOLJENIH KANDIDATIH

 

Sprejem brucev

V petek, 30. 9. 2022, je vodstvo fakultete UM PEF sprejelo in pozdravilo bodoče študente. 

 

 

Uvajalni teden za bruce na UM PEF

V sklopu Uvajalnega tedna za bruce na Pedagoški fakulteti UM organiziramo delavnico z naslovom: ″Spoznavanje sebe in drugih skozi likovno igro″.

Vljudno vabljeni!

 

Okrogla miza: Trajnostna prihodnost mladih v Evropski uniji.

Na Univerzi v Mariboru v četrtek, 29. 9. 2022 organizirajo okroglo mizo ob obisku Evropske komisarke na temo: Trajnostna prihodnost mladih v Evropski uniji.

Več na: https://ssum.um.si/2022/09/pogovor-mladih-z-evropsko-komisarko-trajnostna-prihodnost-mladih-v-evropski-uniji/

Klarinetist Slavko Kovačič in kitarist Žarko Ignjatović koncertirala v Krakowu na Poljskem

Izr. prof. Slavko Kovačič in red. prof. Žarko Ignjatović, z Oddelka za glasbo UM PEF, ki tvorita Duo Clarguitar, sta izvedla recital na 11. Evropskem kongresu klarinetistov, ki je potekal od 7.-11. septembra 2022 v Krakowu – Poljska. Kovačič je nastopil še na komornem koncertu s člani Evropskega združenja klarinetistov. Kongres je potekal na Glasbeni Akademiji Krzysztofa Pendereckega in so se ga udeležili umetniki iz dvaindvajsetih držav.

 

Več o kongresu lahko najdete na:

https://www.ecacracow22.org/program  

https://www.amuz.krakow.pl/wydzialy/wydzial-ii-instrumentalny/katedra-instrumentow-detych-drewnianych-i-akordeonu-2/aktualnosci-22/xi-europejski-kongres-klarnetowy/

https://www.facebook.com/groups/1378238322605935

Izšla je posebna številka Revije za elementarno izobraževanje

https://journals.um.si/index.php/education

Iz uvodnika urednic dr. Rajke Bračun Sova in dr. Jerneje Herzog:

Umeščenost muzejev, galerij, kulturne in naravne dediščine v učne načrte ter visoka obiskanost dediščinskih ustanov s strani šol dokazujeta, da ima muzejska pedagogika zelo pomembno mesto v izobraževalni praksi. Tega pa ne moremo trditi za teorijo izobraževanja, saj raziskav s področja muzejske pedagogike primanjkuje. Gre za interdisciplinarno znanstveno vedo, ki združuje različne teoretske in metodološke pristope. Tako Bračun Sova analizira strukturiranost znanstvenih informacij, ki so podlaga za interpretacijo kulturne dediščine, na primeru Viteške dvorane v gradu Brežice v Sloveniji. Avtorica ugotavlja, da interpretacija viteške dvorane temelji na umetnostnozgodovinskih informacijah, hkrati pa rezultati kažejo, da se pozornost neenakomerno razporedi in je namenjena baročnemu motivu štirih elementov. Ključna ugotovitev je, da v muzeju strop spoznamo kot del poslikave, ne doživimo pa ga kot vrhunec poslikave. Avtorici Brajčić in Kuščević preučujeta muzej kot prostor neformalnega in priložnostnega učenja ter analizirata kazalnike angažiranosti obiskovalcev, tj. študentov Filozofske fakultete Univerze v Splitu. V raziskavi dokažeta razhajanje v dojemanju vloge muzejskega prostora pri študentih v zadnjem obdobju in odpirata nova vprašanja o nujnosti nadaljnjih raziskav na področju angažiranosti študentov pedagoških smeri. Avtorica Govekar Okoliš v svojem prispevku raziskuje različne izobraževalne dejavnosti v muzeju na primeru Slovenskega šolskega muzeja na vzorcu študentov Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Rezultati raziskave kažejo, da je učna ura iz preteklosti – kot način izobraževalne dejavnosti – učinkovit, živ in aktiven način izobraževanja o zgodovini poučevanja na populaciji visokošolskih študentov. O pomembni temi, sistemu mentorstva, piše avtorica Kisovar – Ivanda, ki opozarja na potencial odličnih mentorjev v muzejih, in sicer ne glede na stopnjo izobraževanja. Avtorica v članku raziskuje stališča učiteljev, muzejskih pedagogov in kustosov o oblikah mentorstva v procesu personalizacije izobraževanja na primarni ravni izobraževanja na hrvaških osnovnih šolah. Z rezultati raziskave avtorica dokazuje pozitiven odnos učiteljev, muzejskih pedagogov in kustosov do mentoriranja preko sodelovanja z izobraževalnimi institucijami in kulturnimi skupnostmi. Na pedagoško vrednost muzejev, predvsem muzejskega gledališča, opozarja Kiurski. Predstavi ga z vidika interpretativnega orodja, predstavi teoretične okvire, izvore razvoja, uporabo drame v muzejih v 20. in 21. stoletju. Posebno pozornost nameni konkretni uporabi kreativne drame v izbranih srbskih muzejih (Galeriji Matice srpske, Spominski zbirki Pavla Beljanskega, Muzeju mesta Beograd, Narodnem muzeju Kikinda, Muzeju Vojvodine, Hiši Jevrema Grujića) in izpostavi njeno vlogo vzgojnega modela pri delu z otroki in mladino. Da se uspešni didaktični pristopi, kot je metoda estetskega transferja, lahko enako kakovostno uporabljajo tudi v muzejskem okolju, dokazujejo Kozjek Varl, Duh in Herzog. V prispevku predstavljajo raziskavo, s katero so predstavili uspešne rezultate pri uporabi metode estetskega transferja v avtentičnem prostoru, tj. Umetnostni galeriji Maribor, za spoznavanje sodobne likovne umetnosti. Raziskavo so izvedli s pomočjo študija primera na vzorcu učencev, starih 12–14 let. Na vlogo muzejev z vidika medkulturnosti opozori Loeseke, ki v članku raziskuje, kako se muzej vključuje v transkulturno muzejsko izobraževanje. V prispevku avtorica predstavi ključne ugotovitve evalvacije treh edukacijskih projektov v Muzeju islamske umetnosti v Berlinu: ‘Multaka’, ‘Tamam’ in ‘Objects in Transfer’. Na primeru islamske kulturne dediščine v kulturno zelo raznolikem berlinskem okolju opozarja na skupnosten, inkluziven in participatoren odnos med muzeji in njihovim občinstvom. Povsem aktualne teme v zadnjem času – v obdobju epidemije koronavirusne bolezni – z vidika spletnih sredstev za učenje vsebin, ki jih ponujajo spletne strani muzejev, sta pregledali avtorici Milutinović in Selaković. Vsebine sta se lotili tudi v vidika analize pedagoških aspektov. Osredinili sta se na muzeje v Srbiji. Dobljeni podatki nakazujejo, da muzeji ponujajo načine, ki so verodostojni na spletu in angažirajo uporabnike vseh starosti. Vendar je globlja analiza rezultatov pokazala, da so muzejske spletne vsebine za učenje v veliki meri usmerjene na prenašanje muzejskih informacij. Tako sklepamo, da so muzejske spletne vsebine v največji meri primerne za populacijo študentov oziroma odraslih oseb, ki lažje spodbujajo lastno iniciativo in notranjo motivacijo za zanimanje, učenje in raziskovanje posameznih tem, ali za tiste, ki imajo dovolj predznanja za razumevanje muzejskih vsebin. Avtorici Zadravec in Miklošević v svojem prispevku raziskuje vlogo muzejev z vidika učiteljev na gimnazijah in strokovnih srednjih šolah. Zanima jo predvsem, v kolikšni meri se eni in drugi poslužujejo aktivnih obiskov, ekskurzij z dijaki in kakšno sodelovanje bi si še želeli. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med učitelji, ki poučujejo na gimnazijah, in učitelji, ki poučujejo na strokovnih srednjih šolah, in sicer predvsem z vidika večje pripravljenosti sodelovanja z muzealci, skupnega sodelovanja, oblikovanja programov, učnih načrtov. Mednarodni prispevki v tematski številki pomenijo pomemben znanstveni doprinos na področju muzejske pedagogike in tudi širše edukacije. Ta je stalno pod vplivom družbenih sprememb, zato je, kot opozarjajo raziskovalci, pomembno neprestano raziskovati – na velikih, reprezentativnih in tudi na manjših vzorcih ali posameznih primerih.