28. Slovenski dnevi knjige v Mariboru – Ko te napiše knjiga 2025 …

 

Pisateljica za katedrom: gostovanje Nataše Konc Lorenzutti na Pedagoški fakulteti Maribor

Literarni cikel Pisatelj/pisateljica za katedrom je nastal z namenom približevanja vrhunske slovenske književne produkcije za otroke in mladino študentom in študentkam, izvajata pa ga z roko v roki Mladinski kulturni center Maribor ter Pedagoška fakulteta Maribor. Eden izmed utečenih dogodkov omenjenega cikla je gostovanje prejemnika ali prejemnice nagrade desetnica za izvirno otroško in mladinsko književnost, ki jo za obdobje zadnjih treh let podeljuje Društvo slovenskih pisateljev. Lanskoletna prejemnica desetnice je pisateljica Nataša Konc Lorenzutti, ki bo gostovala na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru v sredo, 28. maja 2025, ob 8. uri, v predavalnici 0.4. Pogovor z avtorico bo vodila dr. Dragica Haramija, nastop bo namenjen študentom Pedagoške in Filozofske fakultete, članom Slavističnega društva Maribor, odprt pa bo tudi za ostalo javnost.

 

O gostji:

Nataša Konc Lorenzutti (1970) je diplomirala na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Med leti 1993 in 1999 je bila kot igralka angažirana v dveh slovenskih poklicnih gledališčih, od leta 1999 pa se posveča pisanju za otroke in mladostnike. Doslej je izdala 28 knjig, od tega dvaindvajset literarnih del za otroke in mladostnike. Njena dela so bila večkrat nominirana za različne nagrade (večernica, desetnica), je prejemnica priznanja zlata hruška in IBBY častne liste ter desetnice 2024 za delo Jutri bom siten kot pes. Njena najpomembnejša dela za otroke in mladostnike so romana Avtobus ob treh in Gremo mi v tri krasne, ter povesti Zvezek in brezvezek, Nisem smrklja, Kdo je danes glavni.

Vljudno vabljene, vabljeni!

Generativna umetna inteligenca: Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanju

V okviru projekta GEN-UI je pri Univerzitetni založbi Univerze v Mariboru izšla elektronska publikacija z naslovom Generativna umetna inteligenca: Analiza stanja v primarnem, sekundarnem in terciarnem izobraževanju. Monografija predstavlja prvo celovito in sistematično analizo stanja uporabe generativne umetne inteligence v izobraževanju v Sloveniji in predstavlja pomemben znanstveni in strokovni doprinos k področju edukacijskih ved ter nudi dragocene usmeritve za oblikovanje strateških politik in odločitev na področju vzgoje in izobraževanja v prihodnosti.

Publikacija je dostopna na https://press.um.si/ in na https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/950

Vljudno vabljeni k branju.

Red. prof. mag. Tomaž Svete z novo opero za Slovensko komorno glasbeno gledališče

Red. prof. mag. Tomaž Svete, predavatelj na Oddelku za glasbo Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, je uveljavljen slovenski skladatelj z razvejanim glasbenim opusom in vodilni ustvarjalec na področju slovenske operne umetnosti.

Njegova glasbena pot je zaznamovana s številnimi domačimi in mednarodnimi priznanji ter neomajno predanostjo kompoziciji in pedagoškemu delu.

Kot izrazit individualist in iskalec novih zvočnih izrazov, obogatenih s filozofskimi in humanističnimi pogledi, Svete ostaja zvest samosvoji ustvarjalni poti. Njegove kompozicije odlikujejo tehnična dovršenost, bogata glasbena tekstura, kompleksna harmonija, močna ekspresivnost in čustvena globina.

Njegova operna noviteta Sopra lo amore je že dvanajsta v njegovem opernem opusu in peti projekt, ki ga je napisal za Slovensko komorno glasbeno gledališče. Libreto, ki ga je Svete napisal sam, črpa navdih iz novele Dama s psičkom ruskega klasika A. P. Čehova ter iz mita o tragični ljubezni Pirama in Tizbe, kot ga pripoveduje Ovid v Metamorfozah.

Opera je bila premierno izvedena v okviru 39. Slovenskih glasbenih dnevov, kar potrjuje njeno pomembno mesto v aktualnem slovenskem glasbenem dogajanju in še utrjuje položaj red. prof. mag. Tomaža Sveteta kot enega osrednjih ustvarjalcev sodobne slovenske glasbe.

Na spletnem portalu SIGIC (Slovenski glasbenoinformacijski center) pa lahko preberete tudi glasbeno kritiko avtorice Marine B. Žlender.

 

 

Teaching and Advocating for Children’s Rights: the Right to a Clean Environment.

 
V teh dneh pri nas gostuje dr. Charikleia Pitsou iz Univerze Patras v Grčiji. 
 
Za študente razrednega pouka bo v sredo, 14.5. ob 8.00 in 12.10 uri izvedla predavanje z naslovom Teaching and Advocating for Children’s Rights: the Right to a Clean Environment. 
 

Literarna matineja z Marjano Moškrič

V okviru 28. slovenskih dnevov knjige v Mariboru so študentje Predšolske vzgoje in Razrednega pouka letošnji svetovni dan knjige in avtorskih pravic oz. praznik knjig obeležili z obiskom gostovanja pisateljice Marjane Moškrič, ki je leta 2024 za roman Sneg prejela večernico, najpomembnejšo nagrado na področju otroške in mladinske književnosti na Slovenskem. V organizaciji Mladinskega kulturnega centra Maribor in Filozofske fakultete Univerze v Mariboru je pogovor vodila red. prof. dr. Dragica Haramija.

Več informacij tukaj: Znan je program ob svetovnem dnevu knjige in avtorskih pravic 2025 — MKC Maribor

30-letnica ponovne uvedbe mature v Sloveniji

V torek, 15. 4. 2025, je potekal Strokovni posvet in slovesna prireditev ob 30-letnici ponovne uvedbe mature v Sloveniji. Obletnica je bila zaznamovana z več dogodki pod častnim pokroviteljstvom predsednice Republike Slovenije, dr. Nataše Pirc Musar. Dogodkov sta se udeležili prof. dr. Milena Ivanuš Grmek, dekanica UM PEF, in dr. Maja Hmelak, članica državne komisije za poklicno maturo.

On Tuesday, April 15th, 2025, an expert consultation and ceremony was held to mark the 30th anniversary of the re-introduction of the high school diploma in Slovenia. The anniversary was marked by several events under the honorary patronage of the President of the Republic of Slovenia, dr. Nataše Pirc Musar. The events were attended by prof. dr. Milena Ivanuš Grmek, Dean of UM PEF, and dr. Maja Hmelak, member of the State Commission for Vocational Matriculation.

 

Finale Univerzitetne športne lige

V torek, 8. aprila 2025, je Študentski svet Univerze v Mariboru v Univerzitetnem športnem centru Leona Štuklja izvedel veliki finale Univerzitetne športne lige za prvaka Univerze v Mariboru v študijskem letu 2024/2025, kjer so najboljše študentske ekipe v nogometu, košarki ter moški in ženski odbojki zaključile eno najbolj razgibanih in množičnih študentskih športnih sezon doslej. 🏆
 
Študentski športni spektakel je bil še posebej simboličen, saj poteka v letu, ko Univerza v Mariboru praznuje 50 let obstoja. Dogodek je dokaz, da študentski šport ni le rekreacija, temveč pomemben del univerzitetne identitete, povezovanja in soustvarjanja kakovostnega študijskega okolja. 
 
V tekmovanjih, ki so potekala od novembra 2024 do februarja 2025, je sodelovalo 35 ekip iz fakultet Univerze v Mariboru. Po izločilnih bojih v marcu so se najboljše ekipe pomerile na finalnem turnirju. V finalu so se za najvišja mesta borile ekipe Ekonomsko-poslovne fakultete, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Fakultete za strojništvo, Pedagoške fakultete, Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo, Medicinske fakultete, Pravne fakultete, Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo in Fakultete za energetiko, ki so pokazale izjemno predanost, timski duh in športno vztrajnost. Polne tribune navijačev so poskrbele za dodatno energijo in pravo športno vzdušje.
 
Več informacij tukaj.
 
Povezava do članka v Večeru.
 

Umetniški program: Razstava “Zaloga – Belvedere”

Vabljeni na razstavo akademskega kiparja in prof. Dušana Zidarja z Oddelka za likovno umetnost Pedagoške fakultete UM. Odprtje razstave bo 16. aprila, ob 12. uri v Dvorani Borisa Podrecce na rektoratu Univerze v Mariboru.

Razstava je del umetniškega programa ob 50-letnici Univerze v Mariboru in jo bo odprl prorektor za znanstvenoraziskovalno dejavnost Univerze v Mariboru prof. dr. Dean Korošak. Z glasbeno točko bo sodeloval tudi prof. Cveto Kobal.

Razstava prikazuje niz podob in je del serije vizualnega dnevnika »Zaloga–Belvedere«, ki je nastajal avgusta 2024 med bivanjem Dušana Zidarja na kulturni rezidenci Ministrstva za kulturo in SKICA na Dunaju. Osebna izkušnja premika v novo okolje je sprožila razmislek o migriranju ter o oskrbi in preskrbi v sodobni družbi. V nastalih podobah spoj preteklosti in sedanjosti prikazuje, ne kot zlitje enega z drugim, temveč kot razteg enega čez drugega – kot prikaz antropocentrične predoziranosti, ki se izraža skozi različne kombinacije perspektiv, pomenov in prostorčas razsežnosti. Pri tem imajo posebno vlogo tudi neposredni komentarji oziroma ironični kontrapunkti, ki podobe dodatno izpostavljajo in artikulirajo kritično tematiko dnevnika.

 

Študijski obisk na Univerzi v Tuzli – Erasmus+ projekt GEAR

V okviru projekta Erasmus+ GEAR (Gender Equality in Academia and Research) so se predstavniki konzorcija od 2. do 4. aprila 2025 udeležili študijskega obiska na Univerzi v Tuzli. Obisk je bil posvečen razvoju podpornih sistemov na visokošolskih ustanovah, ki upoštevajo vidik spola, s posebnim poudarkom na spremljanju akademskih in poklicnih karier, spodbujanju kritičnega razmišljanja, opolnomočenju študentk in spodbujanju usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja s pomočjo institucionalnih orodij. Med tridnevnim dogodkom je bilo organiziranih več ključnih delavnic.

Prvi dan so se v okviru koordinacije Univerze v Mariboru odvijale: 3. delavnica o uvajanju spolno občutljivega sledenja akademskih karier študentov in sledenja poklicnih karier diplomantov, 2. delavnica o razvoju orodij za kritično mišljenje in opolnomočenje spolov ter MOOC za študente in 1. delavnica o razvoju in izvajanju programa poslovnega mentorstva za dekleta.

Drugi dan sta ob koordinaciji Univerze v Vilni in močni podpori univerze gostiteljice iz Tuzle potekali 3. delavnica o razvoju univerzitetnih orodij za enakost spolov in usklajevanje poklicnega in družinskega življenja z instrumenti M&E (vključno z analizo oddelčnih okvirov) ter 3. delavnica o razvoju GEP/izmenjave ter reviziji rezultatov in vprašanj izvajanja.

Obisk se je zaključil z obiskom kluba „Girls in Science“ v Tuzli, kar je še dodatno okrepilo skupno zavezo konzorcija k enakosti spolov v izobraževanju in raziskavah.

Ta študijski obisk je bil za partnerje pomembna priložnost za izmenjavo izkušenj, krepitev sodelovanja in oblikovanje trajnostnih okvirov za vključevanje načel enakosti spolov v akademske ustanove. Znanje in orodja, razvita na teh delavnicah, bodo imela ključno vlogo pri oblikovanju bolj vključujočih, raznolikih in podpornih okolij za prihodnje generacije študentov in raziskovalcev.

 

 

Study Visit to the University of Tuzla – Erasmus+ Project GEAR

As part of the Erasmus+ project GEAR (Gender Equality in Academia and Research), consortium representatives participated in a study visit to the University of Tuzla from April 2nd to 4th, 2025. The visit was dedicated to the development of gender-sensitive support systems in higher education institutions, with special emphasis on tracking academic and professional careers, fostering critical thinking, empowering female students, and promoting work-life balance through institutional toolkits. During the three-day event, several key workshops were organized.

On the first day, under the coordination of the University of Maribor, the 3rd Workshop on Introduction of Gender-Sensitive Tracking of Academic Careers of Students and Tracking of Professional Careers of Graduates, the 2nd Workshop on Development of Critical Thinking and Gender Empowerment Toolkit and MOOC for Students, and the 1st Workshop on Development and Implementation of Girls’ Business Mentoring Program were held.

On the second day, with the coordination of Vilnius University and strong support from the host University of Tuzla, the 3rd Workshop on Development of Gender Equality and Work-Life Balance University Toolkits with M&E Instruments (including Departmental Frameworks Analysis) and the 3rd Workshop on Development of GEPs/Exchange and Revision of Implementation Outcomes and Issues took place.

The visit concluded with a field visit to the “Girls in Science” club in Tuzla, further reinforcing the consortium’s joint commitment to gender equality in education and research.

This study visit represented a significant opportunity for partners to exchange experiences, strengthen collaboration, and build sustainable frameworks for integrating gender equality principles across academic institutions. The knowledge and tools developed during these workshops will play a crucial role in shaping more inclusive, diverse, and supportive environments for future generations of students and researchers.